Home / ARTICLES / TRAVEL / Bycyklen | Rent a smart bike in Copenhagen

Bycyklen | Rent a smart bike in Copenhagen

Bycyklen is a smart electric bike that I discovered and tried during my last trip in Copenhagen.
It’s very funny and easy rent this bike, and all information are clearly explain in the tablet installed in the front of the bike.bycyklen

I will tell my experience …

First thing I did, was go to web site https://bycyklen.dk/en/ and find a Bycyklen station around Copenhagen where there was one free bicycle. Second thing was go there and choose a bicycle. Using the tablet sited on the handlebars, I made the registration of a new account, and inserted my credit card for the final payment.

When registration was done, the bicycle was automatically unlocked from docking station, and the timer started.

In that moment my tour around Copenhagen was started.

There is a navigator integrated in the tablet, that always reports your position and all beautiful Copenhagen’s cycle paths. But, you can use it like a outright navigator and choose your destination with a large magnifying glass shown on the navigator system. Bycyklen is an electric bike and it’s possible choose the power of our bicycle (with a knob, similar to the knob for changing gears), for help you during your pedaling, but for our safety with a maximum speed of 22 km/h.

bycyklen

When my tour was finished, I went to any Bycyklen’s station around Copenhagen and put the bike in the docking point. Automatically, with a “click”, the bike was locked in the docking station and the timer stopped. In one second I received the bill by email calculated based on the time elapsed.

The price for one hour is 25 DDK, like 3.36 € or 3.76 $.

But the experience of a ride around the amazing Copenhagen, like a true Danish, with a cool bicycle, is priceless!!

 

 

Bycyklen è una bicicletta elettrica che ho scoperto e provato durante il mio ultimo viaggio a Copenhagen.

E’ stato molto bello e facile noleggiare questa bicicletta, e tutte le informazioni sono chiaramente spiegate nel tablet installato nella parte anteriore della bici.

Vi racconto la mia esperienza…

bycyklenLa prima cosa che ho fatto è stato entrare nel sito https://bycyklen.dk/en/ e trovare le stazioni Bycyklen sparse in tutta Copenhagen dove era disponibile una bici. Seconda cosa, è stata recarsi li  e scegliere la bici. Usando il tablet posto sul manubrio della bicicletta, ho effettuato la registrazione di un nuovo account, e ho collegato la carta di credito per il successivo addebito.

Una volta conclusa la registrazione,  la bicicletta automaticamente si è sganciata dal porta bici dedicato, ed è partito il timer. In quel momento è iniziato il mio tour nella bellissima Copenhagen.

Il tablet mette a disposizione un navigatore, che segnala sempre la posizione in cui vi trovate e le piste ciclabili utilizzabili. Ma, è possibile usarlo come un vero e proprio navigatore, e quindi scegliere la vostra destinazione con la lente d’ingrandimento del navigatore. Essendo delle biciclette elettriche, è possibile ovviamente scegliere la potenza del ciclo (con una manopola, simile a quella per cambiare marcia), in modo da aiutarci nella pedalata, ma con una velocità massima di 22 km/h.bycyklen

Una volta finito il tour, è bastato recarmi presso una qualsiasi stazione Bycyklen di Copenhagen e ri-posizione la bici. Automaticamente, con un semplice clic, la bici si è blocata nell’apposito porta bici e il tempo conteggiato si è fermato. Subito dopo ho ricevuto tramite mail la fattura di addebito, calcolato in base al tempo trascorso.

Il costo di un’ora è di 25 DDk (corone danesi), pari a circa 3.36 € (da verificare in base al cambio corrente).

Ma l’esperienza di fare un giro nella magnifica Copenhagen, come un vero danese, con una bicicletta fighissima, non ha prezzo!!

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *